maandag 17 november 2014

CD Review: Ed Sheeran - X

Ed Sheeran heeft mijn hart gestolen. De nummer die hij maakt zijn prachtig en ik snap eigenlijk niet hoe je er niet van kan houden. Zijn eerste album +  was onwijs goed en ik kon niet wachten tot zijn nieuwe album uit zou komen. Ik had dan ook het album op de dag dat het uitkwam. Dat is nu toch al een aantal maanden geleden. Nou blijkt gewoon dat ik er nooit een artikel over heb geschreven. Terwijl het echt een fantastisch album is.

Eind juni is het album X uitgekomen. Op het album staan 12 nummer en als je de deluxe version hebt dan krijg je zelfs 17 nummer. De volgende nummers staan op het album:

1. One
2. I'm a Mess
3. Sing
4. Don't
5. Nina
6. Photograph
7. Bloodstream
8. Tenerife Sea
9. Runawar
10. The Man
11. Thinking Out Lood
12. Afire Love
13. Take It Back
14. Shirtsleeves
15. Even My Dad Does This Sometimes
16. I See Fire
17. All Of The Stars

Wat een plaat heeft Ed Sheeran toch weer uitgebracht. Zijn eerste single van X was 'Sing' was meteen een grote hit dat in samenwerking met Pharell Williams is gemaakt. Sing heeft een wat andere style dan zijn voorgaande nummers. Veel mensen waren bang dat zijn album geheel in deze style zou zijn, maar ik kan je zeggen dat dat niet het geval is!

X heeft echt prachtige nummer erop staan zoals je het precies verwacht van Ed Sheeran. Ik vind zelfs elk nummer leuk en goed. De volgende single is 'Don't' geweest en samen met Sing waren dat ook wel de wat meer up tempo nummers van het album. De andere nummers zijn een stuk rustigere. Kijk maar naar zijn derde single 'Thinking Out Loud'. Dit was al een van mijn favoriete nummers van het album dus ik ben erg blij dat dit nummer als derde song is gekozen. Ga ook zeker even de videoclip hiervan checken. Eindelijk eens een videoclip waarin Ed Sheeran het gehele nummer in speelt.
Verdere favorieten van het album zijn voor mij 'Bloodstream', 'Afire Love', 'Take It Back' en 'Tenerife Sea'. Ook staan 'I See Fire' en 'All Of The Stars' op de deluxe version die je misschien kan kennen van The Hobbit en The Fault In Our Stars.
Het gehele album is gewoon een aanrader. Ik baal ontzettend dat ik niet naar zijn concert kon gaan. Toen ik iemand had gevonden die mee wilde naar het concert was het al uitverkocht. Uiteindelijk kon ik van iemand kaartjes overkopen, maar helaas ben ik toen opgelicht. Pas dus op voor internet verkopers. Ik heb veel positieve verhalen gehoord over het concert dus de volgende keer ben ik er zeker bij!

Ben jij bekend met het album X van Ed Sheeran? En wat vind jij er dan van?

Geen opmerkingen :