zondag 8 februari 2015

CD Recensie: Jett Rebel - Hits For Kids

Ik ben een grote fan van Jett Rebel en ik was dan ook maar al te blij dat ik met kerstmis zijn album 'Hits For Kids' heb gekregen. Ik vind Jett Rebel een fantastische muzikant dus ik wilde dolgraag zijn album hebben. In december ben ik naar zijn theatertour 'Tour D'Amour' geweest in de Effenaar waar hij een fantastische show heeft gegeven van bijna 3 uur. Voor deze avond heb ik ook een 'Get Ready With Me' video opgenomen. Als je benieuwd bent naar dit artikel klik dan hier. In het artikel van vandaag geef ik mijn oordeel over de cd van Jett Rebel, 'Hits For Kids'.

Jett Rebel die eigenlijk Jelte Tuinstra heet kan je misschien kennen als bandlid van de popgroepen The Souldiers en Valerius. Uiteindelijk besloot Jelte solo door te gaan onder de naam Jett Rebel en bracht hij twee EP's uit, 'Venus' en 'Mars'. Die twee EP's zijn nu ook te verkrijgen op 1 cd, 'Venus & Mars' (staat nog op mijn wishlist). In oktober was het dan eindelijk zover, de release van zijn debuutalbum 'Hits For Kids'. Op 21 februari geeft Jett Rebel ook nog eens een concert in de uitverkochte Heineken Music Hall. Ik heb hier helaas geen kaartjes voor, maar het wordt vast een fantastische show.

Op het album staan de volgende 14 nummers:

1. Pinapple Morning
2. When She's Older
3. Sunshine
4. Dance Underneath The Sheets
5. Sister
6. Mary Ann
7. Tyrannosaurus Rex
8. Secret
9. Goosebumps Galore
10. Baby
11. Feels Like Loving To Me
12. Hold You
13. Gwen
14. Harmony

Op het album staan veel mooie en erg leuke nummers. Zo heb je zijn single 'Pineapple Morning' een lekker uptempo nummer. 'Feels Like Loving To Me' en 'When She's Older' zijn heerlijke nummers om naar te luisteren waar je bij weg zwijmelt. Verwacht dan ook een aantal ballads op het album. Zo hoort 'Dance Underneath The Sheets ook bij mijn favorieten. Nog twee van mijn favoriete nummers van het album zijn 'Baby' en 'Gwen' die hij heeft geschreven voor BNN presentatrice Gwen van Poorten. Toen ik voor de eerste keer 'Baby' hoorde bij Giel op de radio was ik al verkocht. Het nummer is echt en puur. Je kan horen dat het regelrecht vanuit zijn hart komt en hetzelfde heb ik ook met het nummer 'Gwen'. Ze zijn prachtig geschreven en ik geniet er echt van om naar zijn muziek te luisteren.

Jett Rebel is een muzikant waarvan je denkt dat hij een internationale artiest is als je voor de eerste keer zijn muziek hoort. Hij is uniek en kan je verrassen met zijn muziek. Zijn nummers hebben iets funky's, poprock, zijn speels, hebben een 80's feel en zijn daarnaast ook nog eens veelzijdig en experimenteel  Hij schrijft zijn eigen nummers, speelt alle instrumenten zelf in en produceert ook nog eens alles zelf. Het album 'Hits For Kids' is een echte aanrader voor elke muziekliefhebber!

Waardering: 4.5/5

Geen opmerkingen :